//TAKE MY HEART ">
..childhood story..
Friday, June 10, 2011 @ 4:51 AM | 0 Comment [s]

Bila tengok budak-budak naik basikal,aku teringat pulak masa aku belajar naik basikal dulu.Kalau korang nak tau aku kayuh basikal yang letak roda kat tayar tu dari aku boleh naik basikal sampai aku darjah 3 aku rasa.Dulu jiran sebelah aku selalu kutuk-kutuk aku kata aku ni tak reti naik basikal sebab tu pakai roda.Aku geram betul dengan budak lelaki tu,wah2 sedap gila dia mengata aku.Dia tak kenal aku sapa lagi.Sejak hari tu,aku cakap kat mama aku,aku taknak pakai roda lagi kat tayar.Mama aku pun buangla tayar tu sebab aku duk terhegeh-hegeh dekat mama aku selagi tak bukak.Aku pun start la belajar naik basikal tak pakai roda.Jatuh tak payah cakap la,aku tak reti nak imbang badan.Korang mesti nak kata aku besar kan sebab tu tak pandai imbang badan.Helo,aku kecik je waktu kecik dulu.Aku besar disebabkan perubahan hormon.Apa yang aku merepek ni.Apa-apa jela.Aku pun belajar.lepas habis sekolah tu,wat kerja sekolah kejap,petang tu aku terus naik basikal.Selalunya jiran sebelah aku ni ada la,dia main bola dengan kawan-kawan dia,dia kata kat aku tak payah la naik basikal tak dak roda bukannya reti pon.Waktu tu ada botol air dalam raga basikal aku,aku pun apa lagi,aku sembur kat dia la.Dia main-main dengan aku,rasakan.Lepastu dia kejar aku,aku lari la bawak basikal aku.Aku tiba-tiba jer boleh bawak basikal tu weh yang tak dak roda tu weh.Aku hepi giler.Lepastu aku dengar ada orang panggil nama aku,korang nak tahu sapa???budak laki tu kejar aku.Aku pun apa lagi,makin laju la aku kayuh,xingat apa dah.Lepas tu nak dijadikan cerita,rantai basikal aku jatuh pulak.Aku berhenti kat tepi jalan,dia datang lepas tu gelak-gelak kat aku.Aku mintak tolong dia,dia tak nak tolong dia blah macam tu je.Aku pun pimpin basikal aku sampai umah.Abang aku dah gelak-gelak dah sebab budak laki tu cerita kat abang.Dalam hati aku ni dah cakap bodoh suma ada dah.Taik ayam betul..Sejak hari tu aku dah tak nak jumpa dia lagi.Dia ada gak panggil nama aku ajak main,aku tak nak.Aku malas betul.Aku dah jarang main dah depan rumah,aku selalu main kat taman lagi satu,tak nak aku main dengan dia.Menyampah betul aku.Disebabkan aku tak sekolah kat taman aku,memang aku jarang la jumpa dia,aku sekolah kat kampung dulu.heheh.Waktu dia pindah rumah dia ada bagi kat aku coklat lolipop tu,sweet kan..Tapi sekarang aku dah lama tak jumpa dia,mana agak nya dia kan???hahha..Tapi kalau aku jumpa dia aku nak cakap,AKU NAK SEPAK KAU BOLEH...hahhahhaha




Older Post | Newer Post

Hye. Leave your footstep at my Shoutbox. I'm not a famous blogger. So please keep all story here as a secret. Thanks for visiting my blog.


Story About Stuff Links


This template was created by FaqihahHusni. Best view in Google Chrome only.
Fully reedit by Fatin Syamimi.
Thanks

This template was created by FaqihahHusni. Please inform me if I use your artwork but I did'nt mention your name. Reedit by
Fatin Syamimi