//TAKE MY HEART ">
..Jaga hati pelanggan kak..
Monday, June 20, 2011 @ 12:20 AM | 0 Comment [s]

Dalam 2 hari lepas,aku pergi lah usha baju dengan mama aku dekat satu butik ni.Mama aku nak beli baju kurug untuk function dia kat Ipoh.Aku dengan rela hati la menemani mamaku ini.Aku pun masuk lah kedai tu,dari awal lagi memang butik tu dah macam pasar malam dah,bukan customer yang bising,kakak-kakak CANTIK duk bersembang bagai nak pecah kedai ha.Aku usha la diorang ni atas bawah boleh pulak diorang tak perasan.Aku tengokla customer yang lain,semua muka dah cuak gila la,tengok kejap terus blah macam tu ja..Mama aku pun macam dah menyampah dan ajak aku keluar,tapi sebelum keluar aku sempat la cakap "rasa macam duduk kat pasar malam ja,patutla kedai tak dak orang.."..

Korang boleh tengok situasi ni,kalau pergi kedai melayu diorang layan kita nak tak nak ja.Bila kita pergi kedai cina,mulalah kata melayu tolong cina.Cuba korang pergi kedai cina,dia sambut kita depan pintu tau,senyum lagi.Kita complaint apa pun dia senyum ja.Come on la,bangun dari fikiran yang tak boleh pakai tu,cuba tengok dulu kesalahan apa yang korang buat sampai takdak sapa nak jejak kedai korang.Aku tujukan ni bukan kepada sesiapa,tapi tolong la jadi bangsa melayu yang kaya budi bahasa,baik pekertinya,senyum bila layan pelanggan,baru pelanggan rasa senang nak beli dengan korang.




Older Post | Newer Post

Hye. Leave your footstep at my Shoutbox. I'm not a famous blogger. So please keep all story here as a secret. Thanks for visiting my blog.


Story About Stuff Links


This template was created by FaqihahHusni. Best view in Google Chrome only.
Fully reedit by Fatin Syamimi.
Thanks

This template was created by FaqihahHusni. Please inform me if I use your artwork but I did'nt mention your name. Reedit by
Fatin Syamimi