//TAKE MY HEART ">
Kawin Masal
Monday, July 11, 2011 @ 8:27 PM | 0 Comment [s]

Hari ini aku nak wat review pasal drama sinetron kat astro RIA.Hah??takdak astro??tak pa pegi lepak kat kedai makan kata kat tauke dia saya nak tengok astro RIA.Sinetron ni start pukul 6.30 petang sampai 7.30.Kalau tak sempat tengok malam tu pun ada ulangan dia,dari pukul 11.30 malam sampai 12.30 malam.Kalau tak sempat jugak,pagi besoknya pun ada,tapi kepada mereka yang bekerja sila tengok pada waktu petang..heheheh..Tengok banyak gila kan ulangan dia,haish memang takkan terlepas lah.



Ok aku nak ceritakan sinopsis cerita ni.Kisah ni macam cinta tiga segi la diantara Rio,Sachi dengan Ben.Oh lupa nak perkenalkan siapa yang melakonkan watak tersebut.Glenn Alinskie sebagai Rio,Agnes Monica sebagai Sachiko,Jonas Rivanno Wattimena sebagai Ben.Tak kenal siapa diorang,tipu takkan Agnes monica pun tak kenal.hahahah,nanti aku kenalkan.Kita cerita pasal sinopsis dia dulu okay???.

Rio dengan Sachi bersahabat baik sejak zaman sekolah diorang lagi.Dalam diam-diam Rio jatuh hati dekat Sachi ni tapi Si Sachi ni cinta dekat Ben.Jadi Rio ni pun senyap-senyap je la sebab Sachi anggap dia kawan baik ja.Nak dijadikan cerita,Sachi dengan Ben dah merancang untuk berkahwin.Tapi si Sachi ni suka sesuatu yang lain,dia nak kawin masal iaitu kahwin beramai-ramai.Kira macam banyak pasangan la.Ben pun terima je la sebab sayang sangat dekat Sachi ni walaupun tak suka.Tapi satu masalah terjadi pabila Ben tak datang waktu perkahwinan diorang tu sebab malam tu dia pergi parti bujang dan terlambat bangun.Rio je yang datang dan ayah Sachi yang ingat dia nak kahwin dengan Rio menyuruh acara itu diteruskan sebab ayah Sachi ni memang suka kat Rio.Perkahwinan pun diteruskan dan mereka sah bergear suami isteri.Tapi disebabkan nilai persahabatan yang tinggi antara Ben dan Rio,dia telah berjanji dengan Ben yang dia takkan sentuh Sachi walaupun mereka tinggal sebumbung.Dan mereka ada 6 bulan je untuk bercerai.Selanjutnya sila tengok astro RIA..hehehhehehe

Ini dia aku kenalkan pelakon sinetron ni.First time weh aku minat cerita Indon,selama ni hampeh..hehehhe



Glenn Alinskie sebagai Rio


Agnes Monica sebagai Sachiko


Jonas Rivanno Wattimena sebagai Ben




Older Post | Newer Post

Hye. Leave your footstep at my Shoutbox. I'm not a famous blogger. So please keep all story here as a secret. Thanks for visiting my blog.


Story About Stuff Links


This template was created by FaqihahHusni. Best view in Google Chrome only.
Fully reedit by Fatin Syamimi.
Thanks

This template was created by FaqihahHusni. Please inform me if I use your artwork but I did'nt mention your name. Reedit by
Fatin Syamimi