//TAKE MY HEART ">
Jangan Taksub Sangat Bro
Tuesday, August 9, 2011 @ 11:53 PM | 0 Comment [s]

Assalamualaikum,

Hari ini hari rabu,Hari ini saya puasa,saya baru ja habis kelas beberapa minit yang lalu.Lepas tu saya bukak facebook dan saya terjumpa seorang lelaki yang mengatakan dirinya Islam tetapi mengutuk sesama saudara sendiri.

Laki ni dia kawan aku dulu,dulu ja kot sekarang aku tak pasti masih berkawan ke tak wallahualam,kalau tak kawan pun takpa tak luak pun hidup aku ni.Mamat ni dia memang suka cakap pasal politik,kalau bukak facebook ada ja dia post dekat " 1 Malaysia " dan apa-apalah page yang berkaitan dengan kerajaan ni pasal kerajaan yang tak betul sekarang ni.Mencarut,mengutuk dan yang keji-keji tu dah sebati dalam fikiran dia.Bagi dia kerajaan sekarang memang tak guna la,rasuah merata-rata,macam-macam lagi la.

Yang menjadi persoalan sekarang,dia kata dia dari pihak pembangkang,dan setahu aku pihak tersebut mengamalkan ajaran Islam.ISLAM tidak menyuruh umatnya untuk mengutuk,menghina sesama manusia walaupun teruk mana sekalipun seseorang itu,Islam telah memberikan cara bagaimana untuk mengatasinya bukan dengan mengutuk atau menghina.Dia telah keluar dari ajaran Islam yang sebenar,apa sudah jadi wahai saudaraku??setahu aku ustaz di sekolah aku dahulu pun tidak pernah mengajar aku untuk mengutuk,anda belajar dengan siapa?

ANdaikata aku diberi peluang bercakap dengan dia ada beberapa soalan yang aku nak tanya :
  1. Apa yang diorang dah buat pada kau sampai kau hina mcam tu sekali?dia ada sekat kau nak sembahyang?kalau ada tunjuk kan aku mana buktinya.
  2. Apa yang kau sumbang pada kerajaan sampaikan kau rasa diorang tak layak pimpin negara?
  3. Lastly,kau belajar agama kat mana ek??ada ke Islam ajar mencarut bagai?
p/s : Maaf kalau entry aku ni terlalu politik,aku hanya ingin meluahkan perasaan aku pada mamat tu yang tak reti bersyukur dengan apa yang ada,aku tak kisah nak sokong mana pun tapi jangan terlalu taksub!!..




Older Post | Newer Post

Hye. Leave your footstep at my Shoutbox. I'm not a famous blogger. So please keep all story here as a secret. Thanks for visiting my blog.


Story About Stuff Links


This template was created by FaqihahHusni. Best view in Google Chrome only.
Fully reedit by Fatin Syamimi.
Thanks

This template was created by FaqihahHusni. Please inform me if I use your artwork but I did'nt mention your name. Reedit by
Fatin Syamimi